Andning (20 min)

/

Andning (20 min)

Om

Andning (20 min)

Andningen påverkar vad du tänker, hur du mår och vad du känner. Korrekt andning minskar upplevelsen av stress, medan ytlig andning ökar stresspåslaget. Detta korta men effektiva pass frigör spänningar kring andningsmuskulaturen och ger dig tekniker du kan använda i din vardag.

Detta pass hör till serien Andning-Fokus-Avslappning och ingår i MIMY:s skapa balans i din vardag. Dessa nycklar innebär både träning (yogiska andningstekniker, mindfulnessmeditation), reflektion och bonusträning (enkla vardagsövningar). Följ programmet i första hand, komplettera med yogapassen om du har tid att utöka din dagliga träning.

Gör varje övning 1-3 minuter eller mer, om du har tid

Dela gärna!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jag vill gärna höra ifrån dig! Lämna din feedback eller ställ frågor här!

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Balans Online

Balans Online erbjuder dig två forskningsbaserade metoder –  mindfulness och medicinsk Yoga.  Via onlinetjänsten kan du bland annat utföra Balansprogrammet,  Sveriges första korttidsprogram i mindfulness och medicinsk yoga som grundar sig i åratal av erfarenhet och hjälper hjärna och kropp att återfinna sin balans. Du får en enkel, effektiv metod som alla hinner och klarar av att göra.

Copyright 2021 © Balans Institutet