Vecka 3 – Hitta ditt andningsankare och rikta uppmärksamhet på din naturliga andning

/

/

Vecka 3 – Hitta ditt andningsankare och rikta uppmärksamhet på din naturliga andning

Du saknar tillgång till detta innehåll

För att ta del av innehållet behöver du vara inloggad och ha ett aktivt medlemskap/abonnemang

eller

Om passet

Detta är tredje veckan av MIMY’s 12v-program. Du kan läsa mer ingående om programmet här.

Den här veckan ska du bli medveten om ditt andningsankare och fundera kring tålamod.

Vecka 3 – Hitta ditt andningsankare och rikta uppmärksamhet på din naturliga andning

Veckans reflektion – Tålamod: Brist på tålamod är brist på acceptans av nuet. Reflektera över ditt eget tålamod och hur du mår då du brister i tålamod. Är det någonting som du skulle vilja utveckla, och är du beredd att börja utveckla det i din egen meditation?

Daglig yoga: Långa djupa andetag, suficirklar, barnets position
Daglig meditation: Andningsankaret

Syfte med övningarna: Yogaövningarna löser upp spänningar i ljumskar, bäcken, höfter och ländrygg. Andningsankaret ökar din koncentrationsförmåga, stillar tankebruset och stärker din förmåga att vara här och nu.

Vardagsträning: Nästa gång du brister i tålamod, lägg märke till hur det känns i kroppen. Prova att ta ett par långa djupa andetag och se om du kan stanna kvar i situationen och undersöka hur brist på tålamod påverkar dig fysiskt och mentalt. Lägg märke till hur du påverkas av andningen och intentionen att undersöka upplevelsen istället för att reagera. Nästa gång du står i en matkö som du tycker går långsamt, se det som ett tillfälle att utveckla tålamod.

Din feedback är värdefull!

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *