Vecka 3 – Fri från spänningar med Yoga

/

/

Vecka 3 – Fri från spänningar med Yoga

Du saknar tillgång till detta innehåll

För att ta del av innehållet behöver du vara inloggad och ha ett aktivt medlemskap/abonnemang

eller

Om passet

Detta är den tredje veckan av Balansprogrammet (6v). Du kan läsa mer ingående om programmet här.

Denna vecka introduceras du i enkla yogaövningar som frigör spänningar och underlättar ditt inre fokus.

Vecka 3 – Fri från spänningar med Yoga

Veckans övning: Korta ryggpasset

Gör övningarna mjukt och inkännande till de guidade instruktionerna. Du kan göra övningarna på en yogamatta eller sittandes på stol. Detta pass frigör spänningar i rygg, nacke och käkar samt aktiverar lugn- och ro responsen.

Veckans reflektion: Hur låter din inre domare?

De flesta av oss har en inre kommentator som ständigt fäller kommentarer om vad vi gör, hur vi gör det och vad vi inte borde ha gjort. En gemensam faktor bland framgångsrika personer är att de har en positiv inre dialog, dvs har en förmåga att tolka egna prestationer och händelser positivt och ger sig själv uppmuntran istället för kritik.

Hur låter din inre kommentator? Dömer du dig själv, situationer och andra människor? Vad säger du till dig själv?

Veckans bonusträning: Prova att vara extra vaksam på dömande

Lägg märke till ögonblicket då dömande tankar uppstår, och se om du kan se dem som tankar istället för sanningar. Lägg även märke till då du dömer andra eller dömer situationer. Prova att räkna ditt dömande under en hel dag! Döm inte att du dömer, men lägg gärna märke till hur du mår när du dömer.

Dela gärna!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

2 reaktioner på ”Vecka 3 – Fri från spänningar med Yoga”

  1. Jag är så otroligt glad att jag kommit i kontakt med dej och Balansprogrammet.
    Min tid är på kvällen för våra övningar då jag får gå in i min egna bubbla och i övningarna.
    Praktisera det vidare dagen efter.
    3:e veckan med korta ryggpasset är underbart och så välgörande.Vill göra det flera gånger om dagen.
    Reflektioner ang dömande gav många tankar, Framförallt att man dömer sej själv så hårt.

Jag vill gärna höra ifrån dig! Lämna din feedback eller ställ frågor här!

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Balans Online

Balans Online erbjuder dig två forskningsbaserade metoder –  mindfulness och medicinsk Yoga.  Via onlinetjänsten kan du bland annat utföra Balansprogrammet,  Sveriges första korttidsprogram i mindfulness och medicinsk yoga som grundar sig i åratal av erfarenhet och hjälper hjärna och kropp att återfinna sin balans. Du får en enkel, effektiv metod som alla hinner och klarar av att göra.

Copyright 2021 © Balans Institutet