Vecka 2 – Fortsätt att fördjupa kontakten med din kropp

/

/

Vecka 2 – Fortsätt att fördjupa kontakten med din kropp

Du saknar tillgång till detta innehåll

För att ta del av innehållet behöver du vara inloggad och ha ett aktivt medlemskap/abonnemang

eller

Om passet

Detta är andra veckan av MIMY’s 12v-program. Du kan läsa mer ingående om programmet här.

Den här veckan ska du fortsätta att fördjupa kontakten med din kropp och utveckla tillit till att kroppen vet vad du behöver.

Vecka 2 – Fortsätt att fördjupa kontakten med din kropp

Veckans reflektion: Att utveckla tillit till dig själv och dina upplevelser är en integrerad del av träningen. Reflektera kring din egen tillit. Har du tillit till dig själv eller är det någonting du skulle behöva utveckla? Börja med att lita på att din kropp vet vad du behöver. Lyssna till kroppens signaler, det kommer att utveckla din självtillit

Daglig yoga: Långa djupa andetag, suficirklar, katt och ko
Daglig meditation: Kroppsscanning

Syfte med övningarna: Dessa övningar frigör spänningar i ljumskar, bäckenbotten, ryggmuskulatur och nacke. Ur ett yogiskt energiperspektiv jobbar du även med din grundtrygghet, tillit och självkänsla.

Vardagsträning:
Dag 1-3 – Drick en kopp te eller kaffe under tystnad. Föreställ dig att du sitter med under en japansk teceremoni. Drick din varma dryck med vördnad och full uppmärksamhet. Se koppen du dricker ur, känn doften, upplev smaken, temperaturen och eftersmaken i munnen. Lägg märke till vad som händer när du riktar hela din uppmärksamhet på det du gör för stunden.
Dag 4-7 – Ät en måltid under tystnad. Aktivera alla sinnen. Se maten du äter, känn konsistensen, lukta och känn smaken av varje ny tugga. Lyssna medan du tuggar. Försök att registrera så många intryck som möjligt, även hur din hunger övergår till mättnadskänsla. Hur påverkas din upplevelse av tystnaden? Hur känns det i kroppen innan och efter en måltid?

Jag vill gärna höra ifrån dig! Lämna din feedback eller ställ frågor här!

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Balans Online

Balans Online erbjuder dig två forskningsbaserade metoder –  mindfulness och medicinsk Yoga.  Via onlinetjänsten kan du träna helt på egen hand.  Välkommen att ta del av medicinska yogapass, träningsprogram, övningar för särskilda behov samt delta på livesända kvällspass med Sara Emilionie! 

Copyright 2021 © Balans Institutet