Vecka 10 – Observera hur allting förändras

/

/

Vecka 10 – Observera hur allting förändras

Du saknar tillgång till detta innehåll

För att ta del av innehållet behöver du vara inloggad och ha ett aktivt medlemskap/abonnemang

eller

Om passet

Detta är tionde veckan av MIMY’s 12v-program. Du kan läsa mer ingående om programmet här.

Den här veckan ska du lägga märkte till hur allting förändras.

Vecka 10 – Observera hur allting förändras

Veckans reflektion – Allting förändras: Ju mer vi försöker skydda oss från förändring, desto sämre mår vi rent psykiskt. Rädsla för förändring kan bidra till fastklamrande och oförmåga att släppa taget. Om allting förändras, vad är då meningen med att försöka hålla fast vid någonting? Eller göra motstånd mot inre tillstånd som du inte vill uppleva? Allting kommer ändå att förändras. Rannsaka ditt eget förhållningssätt till denna attityd. Kan du se tendenser till att göra motstånd inför olika situationer eller människor? Hur påverkas detta motstånd då du reflekterar kring att allting förändras, förr eller senare?

Daglig yoga: Långa djupa, Sat Kriya, vila
Daglig meditation: Chakrascanning

Syfte: Sat Kriyan ger grundtrygghet, stabilitet och styrka. Då situationer förändras till det sämre eller du är med om förluster, behöver du denna styrka.

Vardagsträning: Stanna upp dagligen och lyssna medvetet. Prova gärna att lyssna till ljud som du vanligtvis benämner som störande (buller, högljudd musik). Vad händer med din upplevelse då du lyssnar medvetet?

Jag vill gärna höra ifrån dig! Lämna din feedback eller ställ frågor här!

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Balans Online

Balans Online erbjuder dig två forskningsbaserade metoder –  mindfulness och medicinsk Yoga.  Via onlinetjänsten kan du träna helt på egen hand.  Välkommen att ta del av medicinska yogapass, träningsprogram, övningar för särskilda behov samt delta på livesända kvällspass med Sara Emilionie! 

Copyright 2021 © Balans Institutet