Vecka 1 – Fokus på andningen

/

/

Vecka 1 – Fokus på andningen

Du saknar tillgång till detta innehåll

För att ta del av innehållet behöver du vara inloggad och ha ett aktivt medlemskap/abonnemang

eller

Om passet

Detta är den första veckan av Balansprogrammet och handlar om att få in daglig återhämtning som en rutin.

Läs mer nedan innan du börjar!

Vecka 1 – Fokus på andningen

Veckans övning: Långa djupa andetag

Långa djupa andetag ger effektiv djupavslappning och påverkar samtliga kemiska och fysiologiska processer i kroppen. Forskning på denna övning visar effekt på bl.a blodtryck, sömn och oro/ångest och övningen har ingått i 90 % av all forskning genomförd på yoga i Sverige.

Veckans reflektion: Reflektera kring dina stressfria stunder

Vilka naturliga pauser kan du finna i din vardag? Hur kan du optimera dessa genom medveten närvaro och effektiv återhämtning?

Veckans bonusträning: Boka in stressfria stunder i din kalender

En rallyförare skulle aldrig hoppa över ett depåstopp. Den som vill vinna loppet går helt enkelt in i depå. Denna vecka ska du göra återhämtning till en självklar rutin genom att boka tid för återhämtning.

Din feedback är värdefull!

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.