Gå direkt till innehåll

MIMY 12v - Vecka 6

  • MIMY / Mindfulness
  • 16:05
  • Av: Balans Online

Detta är sjätte veckan av MIMY's 12v-program. Du kan läsa mer ingående om programmet här.

Den här veckan handlar om att inte sträva.

För att spela upp det här innehållet behöver du vara inloggad och ha ett aktivt abonnemang.


Vecka 6 - Släpp all form av strävan och lita på att du ändå når dina mål

Veckans reflektion - Inte sträva: Fundera på om du strävar efter någonting specifikt och därmed inte accepterar platsen du befinner dig på i livet just nu. Kan du utveckla en avslappnad målmedvetenhet?

Daglig yoga: Långa djupa, ryggflex i klippställning, pumpa magen i klippställning
Daglig meditation: Grundläggande andningsmeditation

Syfte med övningarna: Ur ett yogiskt perspektiv är området kring naveln ditt kraftcentrum. Övningarna balanserar din kraft och ökar din energi.

Vardagsträning: Se om du kan utföra dina uppgifter i full medvetenhet och utan strävan. Diska för att diska, inte för att få disken undanstökad. Gå för att gå, inte för att komma någon vart. Kan du uppleva skillnaden mellan "varande" och "görande"?

Klicka här för att gå vidare till vecka 7


Övningsöversikt

  • Langa djupa andetag 15575

    Långa djupa andetag

    Denna andningsövning är den mest centrala i MediYoga. Den används i de flesta övningar vi gör och i vilostunderna mellan övningarna, den reducerar stress och skapar ett parasympatikus påslag, en lugn-och-ro respons inom dig.

  • ryggflex i klippstallning

    Ryggflex i klippställning

    Den sköna flexövning arbetar med både rygg och höfter samtidigt som den masserar bukorganen och påverkar din matsmältning. 

    Utifrån ett yogiskt perspektiv frigör den kraft och ger ny energi

  • klippstallning MIMY

    Pumpa naveln i klippställningen

    Denna uthållighetsövning ger ökad cirkulation till och massage av bukorganen vilket positivt påverkar din matsmältning. 

    Utifrån ett yogiskt perspektiv frigör den kraft och ger ny energi

  • grundlaggande andningsmeditation

    Grundläggande andningsmeditation

    Denna serie andningsövningar skapar balans i det autonoma nervsystemet och ger ökad balans mellan höger och vänster hjärnhalva. 

    Utifrån ett yogiskt perspektiv balanserar den hela ditt energisystem