Gå direkt till innehåll

Balansprogrammet (6v) - Vecka 3

  • MIMY / Mindfulness
  • 13:35
  • Av: Balans Online

Detta är den tredje veckan av Balansprogrammet (6v). Du kan läsa mer ingående om programmet här.

Denna vecka introduceras du i enkla yogaövningar som frigör spänningar och underlättar ditt inre fokus. 

För att spela upp det här innehållet behöver du vara inloggad och ha ett aktivt abonnemang.


Vecka 3 - Fri från spänningar med Yoga

Veckans övning: Korta ryggpasset

Gör övningarna mjukt och inkännande till de guidade instruktionerna. Du kan göra övningarna på en yogamatta eller sittandes på stol. Detta pass frigör spänningar i rygg, nacke och käkar samt aktiverar lugn- och ro responsen.

Veckans reflektion: Inte döma De flesta av oss har en inre kommentator som ständigt fäller kommentarer om vad vi gör, hur vi gör det och vad vi inte borde ha gjort. Forskning har visat att chefer på stora företag har en sak gemensamt, nämligen att de tolkar egna prestationer och händelser positivt och ger sig själv uppmuntran istället för kritik.

Hur låter din inre kommentator? Dömer du dig själv, situationer och andra människor? Vad säger du till dig själv?

Veckans bonusträning: Prova att vara extra vaksam på dömande

Lägg märke till ögonblicket då dömande tankar uppstår, och se om du kan se dem som tankar istället för sanningar. Lägg även märke till då du dömer andra eller dömer situationer. Prova att räkna ditt dömande under en hel dag!

Klicka här för att gå vidare till vecka 4


Övningsöversikt

  • ryggvridning MIMY

    Korta ryggpasset

    Frigör spänningar i rygg, nacke och käkar. Aktiverar lugn- och ro responsen.

  • latt meditationsstallning MIMY large

    Reflektion - Inte döma

    De flesta av oss har en inre kommentator som ständigt fäller kommentarer om vad vi gör, hur vi gör det och vad vi inte borde ha gjort. Forskning har visat att chefer på stora företag har en sak gemensamt, nämligen att de tolkar egna prestationer och händelser positivt och ger sig själv uppmuntran istället för kritik. Hur låter din inre kommentator? Dömer du dig själv, situationer och andra människor? Vad säger du till dig själv?