Gå direkt till innehåll

MIMY / Mindfulness övningar, pass och program

MIMY, en metod som kombinerar MediYoga med Mindfulness innebär korta, enkla träningsprogram som kombinerar övning, reflektion och vardagsträning.

Du kan även göra enstaka övningar som effektiv djupavslappning och återhämtning. Forskning på mindfulness har visat att endast några dagars regelbunden träning har en effekt på stress och 8 veckors regelbunden träning har visat positiva förändringar i hjärnans struktur och funktion, tex förbättrat minne, känsloreglering, impulskontroll m.m.

  Du kan läsa mer om MIMY här

Enskilda övningar

Övningar speciellt framtagna för livspusslare som behöver ett effektivt sätt att varva ner, lära sig hantera sin stress, sova bättre samt öka förmågan att vara här och nu.

Balansprogrammet (6v)

  Vill du genomgå detta program på MediYoga Institutet i Stockholm? Läs mer om Sara Emilionies workshop här.

Det här programmet vänder sig till dig som vill ha balans i din vardag och söker enkla men effektiva verktyg för detta. MIMY bygger på tre delar: Övning (mindfulness och yoga), reflektion och bonusträning (övningar i vardagen). De tre delarna förstärker effekten av varandra. Syftet är att det du tränar i din meditation ska ge direkt avtryck i din vardag!

 Innan du börjar kan du läsa mer Balansprogrammet här

MIMY-Programmet (12v)

MIMY:s 12 veckors program innehåller tre delar; MediYoga, Mindfulnessmeditation och vardagsuppgifter/reflektion som du ska utföra dagligen under 12 veckor. Varje vecka innebär 5 minuter djupandning, 10 minuter yoga och en meditation som varierar i längd (5-13 minuter) Första veckan är ett undantag.

 Innan du börjar kan du läsa mer 12v-programmet här

Pass

MIMY:s yogapass passar dig som vill ha ett längre yogaprogram att jobba med eller som vill komplettera träningsprogrammen vid behov. Passen är utvecklade av Sara Emilionie och kombinerar MediYoga och Mindfulness.